လုိအပ္ခ်က္
လက္ေတြ႕ဘ၀ေလးတစ္ခု တည္ေဆာက္ႏုိင္ေအာင္
လုိအပ္ခ်က္မရွိေစရန္...
စဥ္းစားေတြေ၀ မေနပါနဲ႕....
ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္॥
ဆႏၵာဂတိ ဟူသည္ မိမိႏွင့္ ရင္းႏွီးအကၽြမ္း၀င္ကာ ခ်စ္ခင္တြယ္တာမိေသာေၾကာင့္ တရားမွဳကုိ မတရားဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မတရားမွဳတုိ႕ကုိ တရားသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ဘက္လုိက္၍ ဦးစားေပးကာ အႏုိင္ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေခၚေပသည္။ ယင္းအျပဳအမူကုိပင္ “ဆႏၵာဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
ေဒါသဂတိသည္ မိမိႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္၍ မိမိအားမထီမဲ့ျမင္ျပဳေသာ ကုိယ္အမူအရာ၊ သုိ႕မဟုတ္ ႏွဳတ္အမူအရာ တစ္ခုခုျပဳခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ တရားသည္ကုိ မတရား၏ ဟုလည္းေကာင္း၊ ေဒါသထြက္ရကား မတရားသည္ကုိ တရားသည္ဟူ၍ ဘက္လုိက္ဆုံးျဖတ္ကာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေခၚေပသည္။ ဤသုိ႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ “ေဒါသဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
ဘယာဂတိသည္ မိမိအား ရန္ျပဳလိမ့္မည္၊ မိမိ၏ ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားကုိ ထိခုိက္နစ္နာေစလိမ့္မည္ စသည္ျဖင့္ မိမိထက္တန္ခုိးအာဏာ ဥစၥာပစၥည္း အသက္အရြယ္အဆင့္အတန္း ဂုဏ္ရွိန္သတင္း အဆင္းေရာင္အ၀ါ အားျဖင့္ ၾကီးက်ယ္ ျမင့္မားသူတုိ႕၏ ႏွိပ္စက္ခ်ဳပ္ျခယ္အႏၲရာယ္ျပဳမည့္ေဘးကုိ ေၾကာက္ရြံ႕စုိးရိမ္ေသာေၾကာင့္ တရား သည္ကုိ မတရားသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မတရားသည္ကုိ တရား၏ဟူ၍လည္းေကာင္း ဘက္လုိက္၍ အႏုိင္ေပး ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေခၚေလသည္။ ဤသုိ႕ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကုိပင္ “ဘယာဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
ေမာဟဂတိသည္ မိမိ၏အရည္အခ်င္း ဗဟုသုတ ပညာအေတြ႕အႀကဳံမ်ားႏွင့္ မကုိက္ညီ၊ အလွမ္းမမီသည့္ အမွဳကိစၥမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕လာရေသာအခါ မလုပ္တတ္ မကုိင္တတ္ျဖစ္ေလ့ရွိသည္။ ထုိအခါမ်ိဳး၌ ေတြေ၀ပ်ံလြင့္ကာ ဒိြဟ သံသယျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မွားမွားမွန္မွန္ အရမ္းကာေရာ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ေစေတာ့ဟု ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္လုိက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ “ေမာဟဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
linnhtet
လုိအပ္ခ်က္မရွိေစရန္...
စဥ္းစားေတြေ၀ မေနပါနဲ႕....
အဂတိတရား ေလးပါး
“ ဆႏၵ၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟ၊ အပါယ္က်သား၊ ဓမၼေလးမည္၊ ဂတိတည္၍၊ လူ႕ျပည္၊ နတ္ရြာ၊ ခ်မ္းသာေကာင္းမြန္၊ စံစုန္ဆန္၍၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း၊ က်င့္ေကာင္းသီလ၊ လွဴဒါနႏွင့္ ၊ ပုညလယ္ေျမ၊ စုိက္ၾကဲေထြျဖင့္၊ ပ်ိဳးေျခအပင္ စည္ေစမင္း”॥ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္॥
ဆႏၵာဂတိ ဟူသည္ မိမိႏွင့္ ရင္းႏွီးအကၽြမ္း၀င္ကာ ခ်စ္ခင္တြယ္တာမိေသာေၾကာင့္ တရားမွဳကုိ မတရားဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မတရားမွဳတုိ႕ကုိ တရားသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ဘက္လုိက္၍ ဦးစားေပးကာ အႏုိင္ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေခၚေပသည္။ ယင္းအျပဳအမူကုိပင္ “ဆႏၵာဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
ေဒါသဂတိသည္ မိမိႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္၍ မိမိအားမထီမဲ့ျမင္ျပဳေသာ ကုိယ္အမူအရာ၊ သုိ႕မဟုတ္ ႏွဳတ္အမူအရာ တစ္ခုခုျပဳခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ တရားသည္ကုိ မတရား၏ ဟုလည္းေကာင္း၊ ေဒါသထြက္ရကား မတရားသည္ကုိ တရားသည္ဟူ၍ ဘက္လုိက္ဆုံးျဖတ္ကာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေခၚေပသည္။ ဤသုိ႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ “ေဒါသဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
ဘယာဂတိသည္ မိမိအား ရန္ျပဳလိမ့္မည္၊ မိမိ၏ ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားကုိ ထိခုိက္နစ္နာေစလိမ့္မည္ စသည္ျဖင့္ မိမိထက္တန္ခုိးအာဏာ ဥစၥာပစၥည္း အသက္အရြယ္အဆင့္အတန္း ဂုဏ္ရွိန္သတင္း အဆင္းေရာင္အ၀ါ အားျဖင့္ ၾကီးက်ယ္ ျမင့္မားသူတုိ႕၏ ႏွိပ္စက္ခ်ဳပ္ျခယ္အႏၲရာယ္ျပဳမည့္ေဘးကုိ ေၾကာက္ရြံ႕စုိးရိမ္ေသာေၾကာင့္ တရား သည္ကုိ မတရားသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မတရားသည္ကုိ တရား၏ဟူ၍လည္းေကာင္း ဘက္လုိက္၍ အႏုိင္ေပး ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေခၚေလသည္။ ဤသုိ႕ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကုိပင္ “ဘယာဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
ေမာဟဂတိသည္ မိမိ၏အရည္အခ်င္း ဗဟုသုတ ပညာအေတြ႕အႀကဳံမ်ားႏွင့္ မကုိက္ညီ၊ အလွမ္းမမီသည့္ အမွဳကိစၥမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕လာရေသာအခါ မလုပ္တတ္ မကုိင္တတ္ျဖစ္ေလ့ရွိသည္။ ထုိအခါမ်ိဳး၌ ေတြေ၀ပ်ံလြင့္ကာ ဒိြဟ သံသယျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မွားမွားမွန္မွန္ အရမ္းကာေရာ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ေစေတာ့ဟု ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္လုိက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ “ေမာဟဂတိ” လုိက္စားသည္ဟု ေခၚပါသည္။
(ဤေဆာင္းပါးအား ထူးျခားသည့္ သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ သုတရသ ေဆာင္းပါးမ်ား....သန္း၀င္းရွိန္॥မွကူးခ်ပါသည္।)
linnhtet